Θέλω να Ανοίξω Επιχείρηση -Τι Πρέπει να Κάνω;

Θέλω να Ανοίξω επιχείρηση

Θέλω να Ανοίξω Επιχείρηση -Τι Πρέπει να Κάνω;

Στην Bizz ακούμε καθημερινά από τα χείλη υποψηφίων πελατών την επιθυμία: «Θέλω να ανοίξω επιχείρηση. Ποια βήματα πρέπει να κάνω;». Η προφανής απάντηση θα ήταν να μιλήσετε με το λογιστή σας. Ή ίσως με τους προμηθευτές σας. Αλλά αν θέλετε αυτό που θα κάνετε να έχει στέρεες βάσεις, οφείλετε να ξεκινήσετε από άλλη αφετηρία.

Συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου και θα καταλάβετε από πού.

Αξίζει να κάνετε το μεγάλο βήμα;

Η έναρξη μιας νέας μικρής επιχείρησης δεν αποτελεί μικρή απόφαση. Απαιτεί κόπο και χρόνο, στρατηγικό σχεδιασμό και ατσάλινα νεύρα. Το άγχος είναι, φυσικά, κάτι αναπόφευκτο, όπως και αυτό το φοβερό αίσθημα αβεβαιότητας. Ωστόσο, εάν ρωτήσετε έναν ιδιοκτήτη μιας μικρής επιχείρησης που επέζησε του πρώτου δύσκολου έτους, αν θα το έκανε ξανά, το 84% του συνόλου θα σας πει «Ναι».

Ίσως η ιδέα σας να είναι η επόμενη μεγάλη επιχείρηση στον κόσμο, κάτι που οι άνθρωποι θα πληρώνουν πολλά για να το αποκτήσουν, ή ίσως δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Δεν θα γνωρίζετε ποτέ αν πρέπει να ποντάρετε στον εαυτό σας, μέχρι να κάνετε αυτό το άλμα και να δοκιμάσετε την ιδέα σας.

Για αυτό ποτέ μην σταματήσετε να εργάζεστε για τα όνειρά σας. Εάν προσπαθείτε να βρείτε το θάρρος να ξεκινήσετε τη νέα επιχείρηση σας, διαβάζετε αυτήν τη λίστα και σκεφτείτε το μέλλον σας. Για εσάς που έχετε μια ιδέα που σας κρατά ξύπνιους μέσα στη νύχτα, αυτό το άρθρο μπορεί να γίνει ένας μικρός οδηγός επιβίωσης.

Ξεκαθαρίστε την αποστολή σας

Πάντα να κρατάτε αυτή τη σκέψη στο μυαλό σας – «ποια είναι η αποστολή μου;». «Ποια πρωταρχική λειτουργία εξυπηρετεί η ιδέα μου στο μεγαλύτερο σύνολο;». Λάβετε αποφάσεις με αυτή τη νοοτροπία.

Ο καθένας μας έχει ακούσει το δόγμα ότι ένας πωλητής πρέπει να πιστέψει στο προϊόν του για να το πουλήσει πραγματικά. Αυτή η ιδέα ακολουθείται και για την αποστολή μιας μικρής επιχείρησης.
Σκεφτείτε το πρόβλημα που επιλύετε με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Πρέπει να καταλάβετε τον μελλοντικό πελάτη και την αγορά σας με ευκολία, ώστε να μπορέσουν να σας καταλάβουν και αυτοί. Στο τέλος της ημέρας αυτοί θα καθορίσουν εάν το όραμά σας θα αποτύχει ή θα επιτύχει.

Σκεφτείτε το κοινό-στόχο σας: τα δημογραφικά του στοιχεία, τις αγοραστικές συνήθειες και δυνατότητες του. Δεν είναι μόνο αριθμοί ή στατιστικά στοιχεία – είναι ο πυρήνας της επιχείρησής σας. Η αποστολή σας είναι το ισχυρό μήνυμα που θέλετε να μοιραστείτε με το ακροατήριό σας. Και πάντα να επιστρέφετε στον πυρήνα της εταιρείας σας, όταν είναι να πάρετε σημαντικές αποφάσεις.

Είναι μια δέσμευση πλήρους απασχόλησης

Κάθε μικρή επιχείρηση είναι σαν μια σοβαρή σχέση. Είναι μια δέσμευση πλήρους απασχόλησης. Μιλάμε για δέσμευση 24/7. Είναι αλήθεια ότι κανένας δεν ψάχνει για την εργασία σας ή περιμένει την ιδέα σας. Θα το κάνετε ή δεν θα το κάνετε, γιατί πρώτα από όλα το θέλετε εσείς. Αυτό απαιτεί ισχυρή δέσμευση από την πλευρά σας. Να είστε παθιασμένοι και έτοιμοι να κάνετε θυσίες για να πετύχει το όνειρο σας.

Πιθανότατα θα πρέπει να εργάζεστε υπερωρίες, να κάνετε εργασίες που ποτέ δεν φανταζόσαστε και να κάνετε πολλούς αυτοσχεδιασμούς με τις δραστηριότητές σας. Ωστόσο, στο τέλος της ημέρας, θα νιώσετε ικανοποιημένοι επειδή κάνατε ότι χρειάζεται και έχετε ανταποκριθεί στην αποστολή σας.


Δοκιμάστε την ιδέα σας

Πριν αποφασίσετε να δεσμευθείτε πλήρως, δοκιμάστε την ιδέα σας. Θα σας δώσει μια καλύτερη κατανόηση ως προς το εάν η ιδέα σας είναι αποδοτική ή όχι. Ας το παραδεχτούμε – δεν υπάρχει «άχαστο» σχέδιο στις επιχειρήσεις. Το κοινό σας είναι ευμετάβλητο, αλλάζει συνεχώς προτιμήσεις και συνήθειες.

Η έρευνα και η αντίδραση μερικών νέων πελατών είναι κάτι που θα σας βοηθήσει να μάθετε πώς να προσαρμόζετε την υπηρεσία ή το προϊόν σας, έτσι ώστε να θέλουν να το αγοράσουν. Μόνο έτσι θα μάθετε! Θα μπορούσε να σας πάρει λίγο χρόνο αυτή η διαδικασία, αλλά από την άλλη πλευρά, είναι πιο σημαντικό να μάθετε τι θα αποδώσει και τι όχι στη νέα σας επιχείρηση.


Μελετήστε τους ανταγωνιστές σας

Οι ανταγωνιστές αποτελούν σημαντικό μέρος της επιχείρησής σας. Η επιχείρησή σας δεν μπορεί να ζήσει μαζί τους ή ακόμα χειρότερα – χωρίς αυτούς. Οι ανταγωνιστές είναι εκεί έξω και έχουν τους πελάτες σας ή θέλουν τους πελάτες σας. Εάν είστε σοφοί – θα μάθετε από τους ανταγωνιστές σας. Μπορούν να σας τροφοδοτήσουν με νέες ιδέες, να σας παρακινήσουν να εργαστείτε ακόμα πιο σκληρά και πιο έξυπνα.

Η αγορά δεν πρέπει να είναι μια κούρσα των 100 μέτρων – είναι ένας καθημερινός μαραθώνιος.


Μάθετε τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες σας

Όταν ξεκινάτε, το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας. Ίσως νομίζετε ότι το σχέδιό σας είναι άψογο, αλλά κάπου στο μυαλό σας, η ταπεινοφροσύνη σας υπενθυμίζει ότι αυτό δεν μπορεί να είναι αλήθεια.

Οι αδυναμίες σας είναι κάτι που δεν πρέπει να φοβάστε. Μη φοβάστε να ζητήσετε βοήθεια από επαγγελματίες. Ίσως είστε ένας βετεράνος στις πωλήσεις, αλλά αρχικά χρειάζεστε έναν λογιστή, έναν δικηγόρο και μια εταιρεία λογισμικού.

Ανάλογα με τον κλάδο, οι ανάγκες σας για marketing θα μπορούσαν να ποικίλουν. Εάν χρειάζεστε μια έμπειρη εταιρεία marketing που θα σας βοηθήσει με την επιθυμητή στρατηγική σας, μπορείτε να προγραμματίσετε μια συνάντηση με ειδικούς στο growth hacking. Είναι μια τεχνική digital marketing που μπορεί να σας δώσει την ικανότητα να πετύχετε γρήγορη και βιώσιμη ανάπτυξη με μικρός κόστος.

Εάν δεν είστε σίγουροι για κάτι, ζητήστε πάντα βοήθεια. Τα λάθη κοστίζουν χρήματα και πελάτες – και σίγουρα δεν σας περισσεύει τίποτα από τα δύο.


Κρατήστε μετρητά και πάντα να δημιουργείτε κεφάλαια ασφαλείας

Μπορείτε να βασιστείτε στους δικούς σας πόρους – αλλά υπάρχουν και άλλοι τρόποι. Η αναζήτηση επενδυτών που καταλαβαίνουν το μήνυμά σας και σας υποστηρίζουν είναι μια επιλογή. Εναπόκειται σε εσάς να δείτε ποιο επιχειρηματικό μοντέλο θα ακολουθήσετε.

Ο οικονομικός προγραμματισμός είναι επίσης κρίσιμος επειδή πρέπει να ξέρετε ποια είναι τα έξοδά σας. Προετοιμάστε τα οικονομικά σας αποθέματα για τουλάχιστον ένα ολόκληρο έτος λειτουργίας χωρίς να υπολογίζετε το κέρδος που θα προκύψει.

Λαμβάνοντας υπόψη την πρακτική πλευρά, μπορείτε να ξεκινήσετε με ένα μικρό budget για τη διαφήμιση στο internet, για παράδειγμα. Μπορείτε να το αλλάξετε αυτό ανά πάσα στιγμή αργότερα, ανάλογα με το πώς θα πηγαίνουν οι πωλήσεις σας. Για παράδειγμα η διαφήμιση στο Google δίνει πολλές επιλογές ακόμα και στην μικρότερη επιχείρηση.


Ενοικίαση, όχι αγορά. Τουλάχιστον στην αρχή

Η μίσθωση είναι μια καλή επιλογή αν είστε αρχάριος. Θα μπορούσε να σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε πολλά χρήματα. Ξέρουμε ότι θέλετε να αφήσετε μια καλή εντύπωση στους πελάτες σας με όλο τον εντυπωσιακό εξοπλισμό σας, αλλά να είστε προσεκτικοί με τα έξοδα σας.

Η ενοικίαση ενός κοινόχρηστου χώρου γραφείου (co-working space) θα μπορούσε να είναι μια καλή επιλογή. Εκεί θα έχετε την ευκαιρία να συναντήσετε άλλους επιχειρηματίες. Ποιος ξέρει, ίσως ένας από αυτούς είναι ο επόμενος συνεργάτης σας . Θα είστε στο σωστό μέρος για να συζητήσετε τις ιδέες και να επωφεληθείτε από τους πόρους ενός κοινόχρηστου χώρου, ενώ αφιερώνετε το κεφάλαιό σας αλλού.

Επίσης η ενοικίαση εξοπλισμού θα μπορούσε να είναι αρκετά βολική επιλογή. Η επόμενη επιχειρηματική σας παρουσίαση θα μπορούσε να είναι άψογη με τα πιο σύγχρονα iPads , φορητούς υπολογιστές ή tablets, χωρίς να χρειαστεί να δώσετε από την αρχή ένα σωρό χρήματα.


Μια μικρή νίκη είναι η καλύτερη νίκη

Ένα βήμα τη φορά. Ενώ ονειρεύεστε μεγάλα πράγματα, φροντίστε να κάνετε μικρά βήματα. Κάθε μικρός θρίαμβος που έχετε πετύχει είναι ένα βήμα προς τη σταθερότητα και την ανάπτυξη. Αλλά μια νίκη δεν σημαίνει ότι έχετε κερδίσει τον πόλεμο. Αυτό είναι μόνο ένα ορόσημο στο δρόμο προς την επιτυχία. Δημιουργήστε ένα σχέδιο, κολλήστε σε αυτό και οικοδομήστε την αντοχή σας. Μη σας προβληματίζει η ταχύτητα, θα έρθει όταν θα χρειαστεί να την έχετε.


Προετοιμαστείτε για την αποτυχία

Γνωρίζουμε ότι αυτό δεν φαίνεται υπερβολικά αισιόδοξο, αλλά είναι ένας παράγοντας της πραγματικότητας. Το γεγονός είναι ότι οι περισσότερες νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες αποτυγχάνουν τα πρώτα 3 χρόνια ζωής τους.

Ναι, αυτό το διάστημα θα είναι δύσκολο. Μερικές φορές θα έχετε την αίσθηση ότι δεν είστε έτοιμοι γι ‘αυτό. Τότε γυρίστε πίσω και πάρτε τη διαδικασία από την αρχή. Επιστρέψτε στην αποστολή και το μήνυμά σας.

Αναφέραμε επίσης τη δημιουργία αποθεματικών – αυτό σημαίνει τη δημιουργία ενός καλού κεφαλαίου ασφαλείας.

Το πιο σημαντικό πράγμα είναι -αν πέσετε- να μάθετε να σηκώνεστε. Ποτέ μην τα παρατάτε. Φροντίστε να ξεπεράσετε τις αρχικές δυσκολίες που θα παρουσιαστούν, και σίγουρα θα είστε από τους λίγους που ακόμα θα στέκονται μετά από χρόνια.


Κάντε το με το πάθος ή μην το κάνετε καθόλου

Όταν γίνεται κάτι με απόλυτο πάθος, οι άνθρωποι μπορούν να το δουν. Ο τρόπος με τον οποίο στέλνετε το μήνυμά σας σε πιθανούς συνεργάτες, επενδυτές και πελάτες μπορεί να μεταφέρει έντονα την αγάπη σας για αυτό που κάνετε. Όλοι έχουμε αυτό το πάθος μέσα μας και μας δίνει το καύσιμο για τις καλύτερες ιδέες μας. Έτσι, αν κάνετε κάτι, κάντε το παθιασμένα.

Δεν είναι τα χρήματα ή η φήμη το σημαντικότερο. Πρόκειται για την καινοτομία, τη δημιουργικότητα, και για να κάνουμε τα πράγματα διαφορετικά και αυθεντικά. Δείξτε ότι δεν είστε κάποιο είδος copy paste των ανταγωνιστών σας – κάντε την δική σας ιστορία μεγάλη.

Θέλετε τη Βοήθεια μας;

Αν χρειάζεστε τη βοήθεια έμπειρων επαγγελματιών για να οργανώσετε σωστά από την αρχή το marketing της νέας σας επιχείρησης, επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 210 300 4448 ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα επικοινωνίας.